Köpvillkor

Köpvillkor/övrig information ism köp i vår internetbutik 

Tack för att du handlar hos oss!

Varje beställning bekräftas automatiskt via e-mail. Om du inte får en bekräftelse via e-mail efter du har lagt en beställning vänligen kontakta oss på: info@huskygard.se / tel: 0253-20965. När en vara inte är på lager kan leveransen dröja och i så fall meddelar vi dig via e-mail/telefon och har du möjlighet att avbeställa din order. Vi lämnar inte ut dina personliga uppgifter till tredje part. Denna information används bara av oss och dem som behöver den för att kunna genomföra köpet.

  • Alla priser är inklusive moms.
  • Priserna kan ändras utan förvarning och vi förbehåller oss för slutförsäljning.
  • Vi förbehåller oss för färgavvikelser.
  • För att handla hos oss skall du vara myndig.
  • Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.
  • Produkter som är specialgjorda för dig kan inte bytas/returneras.

Leverans, frakt & hämtning

Vi använder DHL vid försändelser. Du kan också välja PostNord som frakt. Alla paket hämtas hos oss på måndagar och torsdagar. Räkna med 7 dagar för leverans.

Fraktkostnader Inom Sverige: 
DHL: Sek 49:-
PostNord: Sek 75:-   

Utanför Sverige: Vi levererar också till Norge, Danmark och Finland.
Fraktkostnader: Sek 300:- 

Hämta ut på HuskyGård i Idre; Du kan också hämta ut din beställning på HuskyGård i så fall debiteras inga fraktkostnader. Vänligen kontakta oss i så fall per email: info@huskygard.se eller telefon: +46 253 20965 

Betalningsmöjligheter: 

Klarna Checkout: Klarna Checkout erbjuder betalning mot faktura, via kort, via internetbank, delbetalning eller konto

Payson Checkout 2.0: Payson Checkout erbjuder betalning mot faktura, med kort, via internetbank, delbetalning eller PaysonKonto. 

PayPal Express Checkout: PayPal Express Checkout erbjuder betalning med kort och PayPal konto. 

Swish för E-handel: Swish erbjuder direktbetalning i mobilen. 

Reklamation/bytte/retur/ångerrätten 

Kontrollera alltid varorna efter du har fått/hämtat ut din beställning. Eventuella transportskador skall du direkt anmäla hos transportören. Du skall alltid kontakta oss via epost eller telefon innan du skickar tillbaka varorna.

Byte/ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller vill byta en vara skall du meddela oss senast 14 dagar efter du har tagit emot varorna. Sedan skall du returnera varorna till vår adress. En fullständig återbetalning av varan eller utbyte kommer att ges under förutsättning att varan kommer oss till handa i original förpackning, är i nyskick, är utan skador och är oanvänd. Du får förstås försiktig prova och kontrollera varan. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Bifoga också en kopia av din faktura och om möjligt vill vi gärna veta varför du returnerar varan.

När du ångrar ditt köp eller vill byta en vara skall du betala returfrakten och ansvara för varan tills den når oss. Vi löser inte ut paket som skickas med postförskott. När du vill byta till en annan vara tillkommer fraktkostnader (se ovan). Ångerrätten gäller inte för produkter som är tillverkade/anpassade/beställda speciellt efter dina önskemål.

Reklamation

Vi ber dig kontrollera din beställning snarast efter du har tagit emot den. Om den efter mottagandet visar sig vara fel, trasig eller inte komplett skall du kontakta oss snarast med information om fakturanummer samt vad felet gäller. Vid reklamationsärenden står vi för fraktkostnader.