Villkor

 

 

Köpsvillkor/övrig information ism köp i vår internetbutik

 

Tack för att du handlar i vår internetbutik!

Varje beställning bekräftas automatiskt via e-mail. Om du inte får en bekräftelse via e-mail efter du har lagt en beställning vänligen kontakta oss på: info@huskygard.se / tel: 0253-20965. Vi använder standard DHL och på måndagar och torsdagar hämtas alla paket hos oss. Du kan också välja PostNord för snabbare leverans. Vid förskottsbetalning skickar vi din beställning efter att betalningen i sin helhet har kommit oss till handa. När en vara inte är på lager kan leveransen dröja och i så fall meddelar vi dig via e-mail/telefon och har du möjlighet att avbeställa din order. Vi lämnar inte ut dina personliga uppgifter till tredje part. Denna information används bara av oss och dem som behövs för att kunna genomföra köpet.

 

  • Alla priser är inklusive moms.
  • Priserna kan ändras utan förvarning och vi förbehåller oss för slutförsäljning.
  • Vi förbehåller oss för färgavvikelser.
  • För att handla hos oss skall du vara myndig.
  • För att motverka bedrägeri lagrar vi IP adress för varje beställning.
  • Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.
  • Produkter som är specialgjorda för dig kan inte bytas/returneras.

 

 

Leverans, frakt & hämtning

 

Vi använder i första hand DHL vid försändelser. Alla paket hämtas hos oss på måndagar och torsdagar. Om du har bråttom välj PostNord som fraktsätt.

Fraktkostnader Inom Sverige: 
DHL: Sek 75:- för lättare försändelser, Sek 175:- för större paket och Sek 300:- för extra stora paket.
PostNord: Sek 150:- för lättare försändelser, Sek 350:- för större paket och Sek 600:- för extra stora paket.  

Utanför Sverige: Vi levererar endast till länder inom EU och Norge.
DHL: Sek 250:- för lättare försändelser, Sek 350:- för större paket och Sek 750:- för extra stora paket.
PostNord: Sek 500:- för lättare försändelser, Sek 700:- för större paket och Sek 1500:- 

Du kan också hämta ut din beställning på HuskyGård i så fall debiteras inga fraktkostnader. Vänligen kontakta oss i så fall per email: info@huskygard.se eller telefon: +46 253 20965

 

Betalningsmöjligheter:

 

Klarna faktura 14 dagar: Handla nu och betala efter leverans. Betalningstid är 14 dagar. Om din fakturerings-och leveransadress är din folkbokföringsadress och ordern är över 250 kr. kan du använda Klarna Faktura för dina betalningar hos oss.

Klarna delbetalning:
 Handla nu och betala efter leverans. Om din fakturerings-och leveransadress är din folkbokföringsadress kan du använda Klarna delbetalning för dina betalningar hos oss. 

PayPal: Du kan direkt betala med ditt kreditkort via PayPal.

Förskottsbetalning via bank: Glöm ej att meddela oss ditt ordernummer vid din betalning så vi vet att det gäller din beställning. Om din betalning ej kommer in inom 5 arbetsdagar kommer din order att tas bort ur systemet. Beställningen skickas så fort betalningen i sin helhet har kommit oss till handa.

Swish: 123 288 46 17

Bankgiro: 5743-4680
Från utlandet:
Swedbank AB, box 67, 790 91 Idre, Sweden
BIC: SWEDSESS
IBAN: SE1480000816619833927628

 

Reklamation/bytte/retur/ångerrätten

 

Kontrollera alltid varorna efter du har fått/hämtat ut din beställning. Eventuella transportskador skall du direkt anmäla hos transportören. Du skall alltid kontakta oss via epost eller telefon innan du skickar tillbaka varorna.

Byte/ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller vill byta en vara skall du meddela oss senast 14 dagar efter du har tagit emot varorna. Sedan skall du returnera varorna till vår adress. En fullständig återbetalning av varan eller utbyte kommer att ges under förutsättning att varan kommer oss till handa i original förpackning, är i nyskick, är utan skador och är oanvänd. Du får förstås försiktig prova och kontrollera varan. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Bifoga också en kopia av din faktura och om möjligt vill vi gärna veta varför du returnerar varan.

När du ångrar ditt köp eller vill byta en vara skall du betala returfrakten och ansvara för varan tills den når oss. Vi löser inte ut paket som skickas per postförskott. När du vill byta till en annan vara tillkommer fraktkostnader (se ovan). Ångerrätten gäller inte för produkter som är tillverkade/anpassade/beställda speciellt efter dina önskemål.

Reklamation

Vi ber dig kontrollera din beställning snarast efter du har tagit emot den. Om den efter mottagandet visar sig vara fel, trasig eller inte komplett skall du kontakta oss snarast med information om fakturanummer samt vad felet gäller. Vid reklamationsärenden står vi för fraktkostnader.